Ikerketa eta ebaluaketa

1. Zerbitzu ala produktuarekiko merkatuaren ohitura eta joerak aztertu eta aurkitu.

2. Erabilitako komunikazio erremintak definitutako targetarentzat ulergarriak diren eta bilatzen diren emozioak sorrarazteko gai diren ebaluatzea.

Estimulu emozionala.

(Marka, iragarkia, produktua…)

Alde ez kontzientea

Ikerketa teknikak:
neuromarketina

Erantzun emozional fisiologikoa.
Gure egoera emozionalean ematen diren aldaketetan adierazia.

Alde kontzientea

Emozio sentimendua.
Pentsamendu kontzienteek sortua

Alde kontzientea:
Kualitatibo & kuantitatiboa(Talde bilerak,
Galdetegiak, …)

“Kontsumitzaile bezala hartzen ditugun erabakien %90ak modu automatikoan burutzen dira eta adimenaren sakontasunean gertatzen diren eta norberak ezagutzen ez dituen modalitateetan dute oinarria.”

Neuromarketina

Neurozientzietan erabiltzen diren erreminta eta teknikak merkatu ikerketaren alorrera eramatea. Honek, gure garunak estimulu jakin baten aurrean (produktu, packaging, marka, kreatibitate, …) dituen erreakzio inkontziente eta automatikoak ezagutzen eta aztertzen lagunduko digu.

Neuromarketina hainbat sektoretan izan daiteke lagungarri. Aipagarriak dira besteak beste: turismoa, elikagaiak, heziketa, industria, kirolak, …

Guralab

Gura Market_IN-en laborategi propioa dugu: elektroenzefalograma bat (EEG), biosensore eraztun bat, begirada jarraipenerako gailu bat (eye tracker) eta asoziazio eta erreakzio inpliziturako testak burutzeko tresna ezberdinak (IAT Y IRT).

Zerbitzuak

Produktua

  • Diseinu, posizionamendu, froga, produktu berrien ebaluaketa (Aurre testak/Ondorengo testak).
  • Packaging-en ebaluaketa eta konparaketa.
  • Bi produktu/Packaging-i ezaugarri ala kategoria asoziazio testak.
  • Produktu baten kontsumo esperientziaren balorazioa.

Publizitatea eta komunikazioa

  • Engagement mailaren neurketa.
  • Marken gogorapen frogak.
  • Kreatibitateen ebaluaketa (inprimatuak, telebista, internet, irrati, salmenta puntuko iragarkiak …).
  • Une nagusien identifikazioa. Gustokoa / ez gustokoa.
  • Babesleak eta pertsonaia ospetsuak /enbaxadoreak.
  • Slogan frogak / sentitutako pertzepzioa / argumentario komertzialak.
  • Kanpaina baten zeharkako elementuen ebaluaketa emozional eta kognitiboa: mezuak, soinuak, pertsonaiak,…

Ingurune digitala (web site, e-commerce, APPak)

  • Ingurune digitalen diseinu eta erabilgarritasunaren ebaluaketa.
    • Erabilgarritasun testak (Split test): Elementu digital ezberdinen ibilbide bisual, emozional edo/eta kognitiboen konparaketa (erabiltzailearentzat zeregin konkretuekin).
    • Tree test: Nabigazio zuhaitz baten ebaluaketa emozionala, kognitiboa eta joerazkoa.
    • Lehen inpaktuaren neurketa.
    • Erosketa bultzatzea.

Branding

  • Naming, claim, ikus identitate, lurrin eta abar-en ebaluaketa eta konparaketa emozional eta kognitiboa.
  • Markaren eragina kontsumo esperientzian.
  • Marka/prezio balorazioa.
  • Markaren posizionamendu emozionalaren neurketa.
  • Markaren tracking-a.

Dendak / linealak

  • Dendak/linealak.
  • Salmenta puntuen ebaluaketa/diseinua.
  • Sensory retailing.
  • Lehen iritzi testa.

Besteak

  • Ekitaldien ebaluaketa
  • Trailer, telesail eta bideo-jokoen ebaluaketa.

Kode etikoa

Gura Market_IN-ek erabilitako protokolo guztiek neurozientziak negozioen alorrean aplikatzeko NMSBA-ko Kode Etikoak (Neuromarketing Science and Business Association) eta merkatu eta gizarte ikerketetarako ICC/ESOMAR Kode Internazionalak zehaztutako gidalerroak jarraitzen dituzte.

Informazio gehiago nahi baduzu jarri gurekin kontaktuan eta bisita ezazu neuromarketinaren difusiorako www.neuromarketing.eus webgunea:

Visita neuromarketin.eus

Merkatu ikerketarako beste teknikak

Ikerketaren helburu eta beharren arabera beste teknika batzuk erabil daitezke. Hala nola: datu estatistikoen azterketa, focus-group, benchmarking, inkestak, bigarren mailako iturriak,…

Teknika hauek bakarka ala neuromarketing-eko teknikekin konbinatuta erabil daitezke, zeinek diagnostiko osatuago bat lortzen laguntzen diguten informazio meta kontzientea eta kontzientea kontutan izaten bait dituzte.